2026
Bij ons vind je een mooie mix van authenticiteit, sfeer en gezelligheid. Een plek waar je je altijd thuis voelt en elke bijeenkomst bijzonder is.
Vrij van Catering
Of je nu kiest voor een traiteur, foodtruck, cateraar of een kok aan huis, iedereen is welkom.
Vrij van Drank
Wij verhuren standaard vrij van dranken. Maar indien je dit wenst, vullen wij de frigo's voor jou.
Hoe gaan wij te werk voor jouw feest?
Jou zoveel mogelijk ontzorgen op de dag van jouw feest is waar wij voor staan:
Zaal- en tuinindeling
Zo plaatsen wij de meubels voor je klaar zoals jij het wenst, ook buiten zorgen we aangepast aan de weersvoorspelling voor een gezellige opstelling.
Ontzorgen
Wij nemen op de dag van het feest de zorgen over voor traiteurs, foodtrucks, animatie, enzo... Zo hoeven jullie niet van het feest weg te lopen, en kan je blijven genieten.
Parking
Er is voldoende gratis parking en alles wordt in goede banen geleid door een parkeerwachter. Ook daar hoef je je geen zorgen in te maken.
Flexibiliteit
Zo huur je standaard de locatie met alle toebehoren inbegrepen en kan je, indien gewenst, uitbreiden met drankafname, bediening tot zelfs de volledige organisatie van jouw evenement door ons te laten overnemen.
Uniek in de streek
Ons aanbod en de uitstekende service is uniek in de streek. Een streling voor het oog zowel binnen als buiten met een authentieke charme die je spontaan een gezellig gevoel geven.
Standby
Er is steeds iemand beschikbaar om je uit de nood te helpen bij eventuele problemen. Of het nu gaat over problemen met een niet goed werkend springkasteel tot een materiaalprobleem bij de foodtruck/traiteur. Wij denken mee naar eventuele oplossingen.
Wat is de capaciteit van de schuur en de tuin?
Wij kunnen maximaal 120 personen ontvangen op onze locatie. In de schuur zijn er maximum 99 personen tegelijk toegestaan.
Alles is natuurlijk helemaal afhankelijk van jouw concept. Wij lichten graag de mogelijkheden even toe:
Ronde tafels
er kunnen maximaal 6 ronde tafels staan van 180cm doorsnede. Dit biedt plaats voor 60 personen op de benedenverdieping indien dit gaat over een diner aan tafel.
De linkse mezannine biedt extra plaats tot 10 personen.
2 lange brede rijen
dit biedt plaats aan maximaal 52 personen op de benedenverdieping voor een diner aan tafel.
De linkse mezannine biedt extra plaats tot 10 personen.
2 lange smalle rijen
deze mogelijkheid biedt plaats aan maximaal 64 personen op de benedenverdieping voor een diner aan tafel.
De linkse mezannine biedt extra plaats tot 10 personen.
Bloktafels
wanneer je graag in blokken werkt biedt dit plaats tot maximaal 45 personen.
De linkse mezannine biedt extra plaats tot 10 personen.
Walking dinner/receptie
staand kunnen wij tot 99 personen ontvangen in de schuur. Uiteraard is het ook hier weer afhankelijk of je een buffet voorziet of niet.
3 lange smalle rijen
deze mogelijkheid biedt plaats aan maximaal 80 personen op de benedenverdieping voor een diner aan tafel.
De linkse mezannine biedt extra plaats tot 10 personen.
Mix&Match
Wil je van alles combineren, een rij met bloktafels/ronde tafels... Je kan veel richtingen uit.
Op het terras
Kan je kiezen: of je maakt gebruik van de loungestoelen waarmee je 20 personen kan plaatsen op het terras. Of je plaatst een 3 of 4-tal ronde tafels buiten waardoor je zo max. 40 personen kan plaatsen. Of je voorziet de staantonnen.
Houd natuurlijk rekening met de plaats die je allemaal dient te voorzien... Komt er een DJ? Is er een zanger of een bandje gevraagd? Gaat je feest volledig binnen door of maak je gebruik van de tuin? Wat bij slecht weer?
Wat is allemaal inbegrepen in de huurprijs?
Aanwezige materialen:
Ronde tafels
6 Unieke, authentieke volhouten tafels met een doorsnede van 180cm. Bestaande uit oude haspelbladen met zwarte stalen poten die zorgen voor een fijne afwerking. Goed voor 8 tot 10 personen per tafel.
Rechthoekige tafels
24 zwarte tafels met een afmeting van 110cm op 66cm. Deze kan je plaatsen in rijen, in blokken of in een U-vorm. Deze tafels bieden plaats, afhankelijk van de opstelling, voor 2 tot 4 pers. per tafel.
Stoelen
Er zijn 74 volhouten stoelen aanwezig in verschillende uitvoeringen. Wanneer je deze geschrankt plaatst, zorgt dit voor een speelse en authentieke uitstraling. Degelijk en comfortabel.
Servies
Kan het nog charmanter met ons compleet servies uit grootmoeders tijd? Serveerschalen, salade kommen, diepe borden, grote borden, dessertborden, koffietassen, ondertasjes, schenkkannen en soepkommen, suiker/melkkannetjes en dit tot 90 personen aanwezig.
Bestek
Om het plaatje compleet te maken kan het niet ontbreken aan een mooi kwaliteitsvol koperkleurig bestek. Messen, vorken, soeplepels, dessertvorken en lepeltjes, slabestek. Ook tot 90 personen aanwezig.
Glazen
Van prachtige champagnecoupes tot de meest voorkomende bierglazen, alles is aanwezig voor jouw feest. Water-, frisdrank- en wijnglazen tot meer dan 100 personen aanwezig.
Buffettafels
Wil jij graag werken met een buffet op jouw feest? Ook dat is mogelijk. Wij hebben 2 mooie en mobiele buffettafels ter beschikking. Deze worden enkel geplaatst wanneer je met een buffet werkt, binnen of buiten. Aan jou de keuze!
Staantafels
6 industriële zwarte tonnen met antieke houten bladen. Deze geven instant sfeer op je feest. Kunnen gebruikt worden zowel binnen als in de tuin.
Parasols
4 beigekleurige parasols ter beschikking. Worden gebruikt bij schitterende weersomstandigheden of om een spatje nat te vermijden.
Lounge/tuinstoelen
12 loungestoelen met kussentje en 30 tuinstoelen zijn ter beschikking. Wij zetten het klaar zoals jullie het wensen.
Sfeerverlichting in de tuin
Omdat wij staan voor sfeer en gezelligheid vind je bij ons ook mooie partylights in de tuin.
Praktische zaken:
Nutsvoorzieningen
Verbruik van elektriciteit, water en verwarming is inbegrepen in de prijs.
Wifi aanwezig
Gratis wifi in de zaal en op het terras, toegang mits QR-code..
Partybox
Draagbare partybox voor binnen en buiten (radio, bluetooth, usb-aansluiting, boxen met partyverlichting, microfoon)
Projectiescherm en beamer
Indien gewenst zetten wij het projectiescherm (2mx2m) en de beamer klaar.
Buitenspelletjes
In de tuin bevindt zich een grote ingebouwde trampoline. Je kan ook gebruik maken van onze houten buitenspelletjes; reuze Jenga, kegelspel en reuze Mikado.
Vuilbakken
In de werkruimte en de bar zijn er vuilbakken aanwezig. Composteerbare- en grijze zakken liggen ter beschikking. Alle afval dient na het feest meegenomen te worden en mag niet achterblijven.
Vuurkorven
in de winter kan je gebruik maken van vuurkorven die we ter beschikking stellen op het terras. Uiteraard dien je wel zelf voor het hout te zorgen ;-)
Ontzorgen
Onze werkwijze om jullie zo goed mogelijk te ontzorgen op de dag van jullie feest krijg je er zo bij. Crazy hé?
Opkuis van de locatie
Wij poetsen de bar, koeling, toiletten en de zaal wat ook inbegrepen zit in de huurprijs. Jullie zorgen dat alle gebruikte materialen netjes terug in de kasten staan. En vergeet niet van het afval mee te nemen.
Toebehoren
Toiletpapier, handdoeken, vaatwastabletten, afwasproducten, ... Alles is aanwezig.
Beschikbare binnenruimtes:
Bar
Drankenkoeling aanwezig tot +- 100 pers, Dienplateau's, flesopeners, handdoeken, ... Incl. spoeltoog, vaatwasser & waterkoker. Ijsemmers aanwezig. Kortom alles wat je nodig hebt om jouw feest comfortabel te maken.
Sanitair
Uiteraard is er sanitair aanwezig in het gebouw. Met toilet en urinior. De sanitaire ruimtes zijn geheel in stijl afgewerkt en maken het plaatje af.
Werk/keukenruimte
in verbinding met de zaal; als werkruimte voor traiteurs. Aanwezigheid van 2 ovens, 1 diepvries, 1 ruime koelkast, microgolf, snijplanken, snij-en vleesmessen, taartscheppers, keukenaccessoires, groen- en grijze afvalzakken.
Mezannine rechts
met een gezellige zithoek waar zich een darts bevindt en een schaakspel als entertainment.
Mezannine links
is een extra ruimte met een uitschuifbare houten tafel die plaats biedt aan 6 tem 10 personen.
Berging
Onder de trap bevindt zich een berging om reserve aan drank, leeggoed en bakken te plaatsen.
En natuurlijk de zaal
een mooie open ruimte met zicht op de nok en toegang via een glasportaal. De benedenverdieping biedt plaats aan max. 64 personen afhankelijk van de opstelling.
Beschikbare buitenruimtes:
Het Terras
een mooie en ruime plaats die we inrichten naar wens. Dit kan met onze ronde tafels zijn zodat men buiten kan eten. Of met onze beschikbare lounge zeteltjes en tuinstoelen aan salontafels. Incl. leuke kussentjes om het comfortabel te maken.
Onder de Eiken boom
rond de mooie eikenboom hebben we een ronde tafel geplaatst met 10 houten stammen om op te zitten. Op de stammen leggen we bij goed weer een dierenvelletje. In de boom hangen er verschillende sfeerlampen.
Het Zonnebed
tussen de bolcatalpa's en middenin de bloemenborder vind je een knus bed om even op uit te rusten. Al is het bed ook heel geliefd voor een familiale fotoshoot. Waan je even in het Zuiden van Frankrijk op deze heerlijke plek.
De Gazebo
hoe gezellig kan je het hebben wanneer je samen in dit unieke buitenhuisje vertoeft? De gazebo biedt plaats voor 9 personen. Plof je neer tussen de kussentjes en geniet. Of laat de kinderen daar samen eten. Wanneer de zon ondergaat, is het de ideale plaats om die laatste drankjes te nuttigen.
De Tuin
daar is plaats voor een springkasteel en/of volksspelen naast de trampoline. Zo vinden de kids alles kort bij elkaar. En natuurlijk is het handig met de staantonnen die verspreid kunnen staan op het gras tussen de prachtige bloemen.
De Rokersruimte
omdat we niet willen dat genodigden gehinderd worden door rook en de geur van sigaretten en natuurlijk ook omdat we geen peuken willen vinden in onze prachtige tuin, is er een aparte plaats voorzien naast de BBQ waar de rokers samen kunnen vertoeven rond een staantafel met asbakken ;-)
Hoeveel bedraagt de huurprijs voor het gehele plaatje?
Wintermaanden: Oktober-maart
Voor 1 dag
1200€ per dag
Voor 1 weekend
Zomermaanden: April-september
Voor 1 dag
1500€ per dag
Voor 1 weekend
Wat met het voorschot?
Wij vragen bij reservatie een voorschot* van 700€.
Bij reservatie van een volledig weekend wordt er een 2e voorschot van 700€ gevraagd 6 maand voor het evenement plaats vindt.
Hoe zit het met de openingsuren?
De schuur is beschikbaar op vrijdag en zaterdag van 's morgens 7u tot 01.00u. Vanaf 22u mag er buiten geen hinderlijk lawaai meer zijn.
Op zondag of feestdagen in de week van 's morgens 7u tot 24u. Vanaf 21u mag er buiten geen hinderlijk lawaai meer zijn (m.u.v. wanneer er een feestdag volgt op zondag)
Voor huwelijksfeesten of andere feesten waarbij het hele weekend gehuurd wordt, dient men 's nachts om 03.00u het feest af te ronden. Hierbij wordt het huisreglement schriftelijk aangepast.
Wat met de decibels?
Bands/muziekvoorstellingen/zang/DJ zijn toegelaten tot max. 85dB. Er is een geluidsmeter aanwezig.
Welke mogelijkheden hebben we nog?
Gebruik van de BBQ
maak je graag gebruik van onze indrukwekkende BBQ dan kan dit voor een meerprijs van 50€.
Starshadetent
wil je graag onze starshadetent huren voor in de tuin? Dan kan dit aan 250€.
Gebruik de percolator
niks handiger dan een percolator voor bij het dessert. Zo heb je in een handomdraai koffie voor iedereen.
Enkel de percolator huren: 20€
Volle percolator 13l met koffie, melk en suiker: 50€
Halve percolator 6,5l met koffie, melk en suiker: 40€
Bar/zaalverantwoordelijke
laat je ondersteunen tijdens je feest zodat je zorgeloos kan genieten. Iemand die de werking kent, de bar voorziet van dranken en ondertussen de locatie netjes houdt. Tegen het einde van je feest is alles opgeruimd en de materialen netjes terug geplaatst in de kast.
46€/uur
Bediening/kelners
wil je iedereen kunnen bedienen van dranken bij je receptie en/of diner? Ook wij kunnen zorgen voor de juiste personen voor jouw feest.
46€/uur per bedieningslid
Organisatie van jouw feest
Hiervoor wordt een offerte op maat opgesteld.
Neem je graag dranken af van bij ons?
Drankprijzen met of zonder bediening
Jupiler/stella: 2€
Zware bieren: vanaf 3,50€
Thee aan 1,25€/tas
Koffie incl. huur percolator, melk en suiker: Halve percolator 40€/ Volle percolator 50€
Plat en bruiswater 1l aan 5€
Fruitsap 1l: 5€
Cola, cola-zero, fanta 25cl aan 1,85€ of 1l aan 7,40€
Ice-tea 25cl aan 2€
Wijnen aan 20€/fles
Cava aan 24€/fles
Kan je de locatie vrijblijvend komen bezichtigen?
Absoluut! Je bent welkom na afspraak door een mailtje te sturen naar info@berenvelt.be of bel naar 0472/94 97 48
Wens je graag onze locatie te reserveren?
Dat zou geweldig zijn! Wij werken met een online boekingssysteem waarbij je ook direct de nog vrije data kan zien. Klik op onderstaande link om naar de kalender te gaan en eventueel te reserveren.
Wat zijn de voorwaarden?
ALGEMENE VOORWAARDEN:
- Er wordt een borg gevraagd van 350€ voor aanvang van het feest. Deze borg wordt bij normale omstandigheden binnen de 8 dagen teruggestort na het feest.
- *Het voorschot wordt bij annulatie door de huurder niet terug gestort. Wanneer de huurder het voorschot betaalt, gaat deze akkoord met de geldende regels i.v.m. het niet terugstorten van het voorschot. De datum van verhuur kan steeds in overleg verplaatst worden. In geval van verplaatsing blijft het voorschot geldig.
- De verhuur kan eenzijdig geannuleerd worden door de verhuurder wegens onvoorziene omstandigheden, indien een annulatie door de verhuurder gebeurt, wordt het voorschot integraal teruggestort of kan er onderling een nieuwe datum gekozen worden. Er worden geen commerciële kortingen toegekend in dit geval.
- Elke huurder gaat akkoord met de vooropgestelde huisregels welke ter ondertekening voor akkoord worden bevestigd. Huisregels vind je onderaan deze pagina.
- Er wordt niet gewerkt met in optie nemen.
- Bij het niet nastreven van de huisregels kunnen er kosten in rekening worden gebracht volgens het aantal werkuren of de vooropgestelde bedragen in de huisregels.
- Prijzen van dranken en bediening kunnen ten allen tijde aangepast worden wegens prijsstijgingen.
- 1 vrijblijvende bezichtiging en 1 korte bespreking met traiteur/catering (max. 30min) is inbegrepen.
- Voor feesten vanaf 60 personen is het verplicht om 1 bar/zaalverantwoordelijke in te huren van de locatie zelf. Dit is aan 46€/u vanaf aanvang van het feest tot het einde. Deze persoon staat ondertussen ook in voor de afwas, opruimen en het netjes houden van de locatie.
An event is not over
until everyone is tired of talking about it
- Mason Cooley-
Voor bedrijfsmatige verhuur of koffietafels op weekdagen hanteren wij andere voorwaarden en prijzen:
HUISREGELS
Onderstaand huishoudelijk reglement omschrijft het kader voor en de afspraken waaronder het zaalverhuur kan gebeuren.
- Elke huurder gaat akkoord met de huisregels van schuur Berenvelt.
- Bij verhuur op vrijdag en zaterdag dient het om 22u buiten stil te zijn. Om 01u00 dient de zaal opgeruimd achtergelaten te zijn.
- Bij verhuur op zondag of feestdagen in de week dient het om 21u buiten stil te zijn. Om 24u dient de zaal opgeruimd achterlaten te zijn. (M.u.v. wanneer er na een zondag een feestdag is, dan gelden de regels van op zaterdag)
- Wanneer men voor 1 dag huurt: de muziek of DJ mag na 24u buiten niet meer hoorbaar zijn. D.w.z. dat men na 24u moet overschakelen naar achtergrondmuziek.
- Indien men zich niet houdt aan het opgeruimd en tijdig achterlaten zoals vermeld in bovenstaande puntjes wordt er 100€ van de borg ingehouden.
- Bij verhuur van een volledig weekend dient men het feest om 03.00u 's nachts af te ronden, er mag dan geen muziek meer afgespeeld worden.
- Bij gebruik van een DJ met geluidsinstallatie dient men zich te houden aan max. 85dB. Muziek kan ook afgespeeld worden via de partybox die standaard aanwezig is, ook dan dient men zich te houden aan max. 85dB. Er is een decibelmeter aanwezig in de bar waarmee dit kan gecontroleerd worden.
- Binnen zijn er geen rookmachines, bellenblazers of andere dergelijke machines toegelaten.
- Het is ten strengste verboden boven in de mezzanine(s) echte kaarsen te gebruiken. Er zijn ledkaarsen ter beschikking.
- Er zijn geen confetti, ballonnen met confetti, poppers en slingers toegelaten. Indien dit toch wordt aangetroffen wordt er 75€ van de borg ingehouden.
- Geen pinatas toegelaten, niet buiten en niet binnen.
- Het is niet toegelaten om ballonnen met helium los te laten en te laten vliegen. Alle ballonnen dienen mee naar huis genomen te worden.
- Bij het gebruik van de keuken dient de keuken helemaal opgekuist te zijn m.u.v. de vloer.
(Ovens uitgewassen, wasbak gepoetst en uitgedroogd, werktafels afgewassen, frigo uitgewassen, …) Indien de keuken niet wordt opgekuist wordt er 75€ in rekening gebracht. - Bakken en frituren in de keuken is niet toegelaten. Dit dient buiten te gebeuren.
- Indien men koffiemachines, percolators of dergelijke meer gebruikt mag dit niet zonder bescherming op de aanwezige kasten geplaatst worden. Dit mag enkel op de voorziene werkbladen gebruikt worden (keuken, buffet, bar) Indien men genoodzaakt is dit te gebruiken op de dressoir of andere kasten, dan is men verplicht er voor te zorgen dat de kasten geen vochtplekken of andere beschadigingen oplopen.
- Een Springkasteel is toegelaten, levering vanaf 7u 's morgens op dag van het feest en dient s'avonds opgehaald te worden. Het Springkasteel mag op zaterdag niet meer worden gebruikt of aanstaan na 21u30.
Op zondag mag een springkasteel niet meer worden gebruikt na 20u., ten laatste om 20u30 dient het springkasteel afgehaald te worden. - Trampoline mag op zaterdag na 22u niet meer gebruikt worden; dit om geluidsoverlast tegen te gaan. Op zondag mag de trampoline na 21u niet meer gebruikt worden.
- Er zijn geen voetballen, basketballen of eender ander balspel toegelaten. Dit ter bescherming van de mooie bloemenborders. Volksspelen of andere spelletjes behoren zeker tot de mogelijkheid.
- Het is verboden de verblijven van de konijntjes en de kippen en toebehoren te betreden. Het hekje dient steeds gesloten te blijven. Bij schade aan de dieren of aan hun verblijven/toebehoren wordt er naar gelang de soort schade borg ingehouden.
- Bij beschadiging van de zaal, inboedel of materialen en bij diefstal zullen de effectieve kosten en eventuele werkuren doorgerekend worden aan de huurder. Bij zware beschadiging of diefstal zal een PV opgesteld worden en kan bij een volgende gelegenheid de huur geweigerd worden.
- De verhuurder is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen (de huurder dient hiervoor een verzekering af te sluiten), eventuele diefstallen of beschadiging door derden.
- Bij ernstige beschadigingen dient de huurder de geleden schade volledig te vergoeden.
- Ook beschadigingen door traiteurs/foodtrucks/leveranciers worden verhaald op de huurder.
- De plantenborders mogen niet betreden worden; dit om beschadigingen aan de mooie planten tegen te gaan. Gelieve de kinderen hier steeds attent op te maken.
- Het terras aanpalend aan de privé woning en het tuinhuisje bij de diertjes is privé en mag niet betreden worden zonder toestemming.
- Wanneer servies, glazen, bestek en andere aanwezige benodigdheden en/of accessoires worden gebruikt dient alles netjes gewassen en droog terug in de voorziene kasten te staan.
- Verboden te roken op de locatie. Er is een rookgelegenheid voorzien bij de ingang van de locatie en een vaste rokersruimte naast de BBQ. Bij het aantreffen van sigarettenpeuken op het domein wordt er 50€ in rekening gebracht.
- Zowel buiten als binnen dient de huurder alles na te kijken op achtergelaten ballonnen, eventuele andere afval zoals servetten, wegwerp servies/bestek, … Alles dient opgeruimd te worden door de huurder.
- Al het afval wordt na afloop van het feest meegenomen door de huurder. Indien het afval wordt achtergelaten wordt er een verwerkingskost van 75€ aangerekend.
- De binnencapaciteit van de zaal heeft een maximum capaciteit van zittend 74 personen. Staand: maximum 99 personen. De huurder is gehouden de maximum capaciteit te respecteren. Indien dit niet gerespecteerd wordt kan de verhuurder het event stopzetten en/of schadevergoeding eisen.
- Dit reglement wordt verplicht goedgekeurd door de huurder bij het plaatsen van de online reservatie en het betalen van het voorschot.